Travel In and Around

10+1 tipp, hogy ne pakold túl az utazó táskádat

10+1 tipp, hogy ne pakold túl az utazó táskádat

2017. február 21.  -   By: Travelaroundandin

Az utazást szeretem. Nagyon! Az előkészületeket is. Az egyetlen dolog, amit nem szeretek, az a pakolás. A sok-sok út után mindig azt hiszem, hogy már profi vagyok. És pikk-pakk lesz pakk. De hát rá kell jönnöm, hogy ez nem így működik.

dsc02362.JPG

A kézipoggyászos utakra már elég jól be tudok pakolni. Például egy 10 napos útra egy kis kézipoggyászba és egy még kisebb táskába elférek. De ha ezt a pakolást egy hosszú, 3-4 hónapos, több Dél-Amerikai országot érintő, különböző időjárási körülményekre felkészülő út kapcsán kell megtenni, az okoz némi fejtörést. Kicsit utána néztem a dolognak és rájöttem, hogy nem vagyok egyedül és másnak is okoz. Ez engem megnyugtat. ha van egy problémám, ami majdhogynem bagatellnek tűnik és rájövök, hogy nem én vagyok béna, hanem másnak is gondot okoz ez. Az elmúlt 3 hetem részben azzal telt, hogy a pakoláshoz szükséges még hiányzó dolgokat szereztem be, vagy azon gondolkodtam mit is vigyek. Nem könnyű. Persze mindenki máshogy utazna egy ilyen útra, van aki a gurulós bőröndöt választja, van aki hátizsákot. Én ebbe az utóbbi csoportba tartozom. És ezzel limitálva is van a kilogramm. Ezt már kitapasztaltam, hogy nem bírok sokat cipelni. Még akkor sem, ha az utakat úgy terveztem, hogy a nagy táskám a Hostelben maradt és csak a kisebbel túráztam. Gyakorlatilag a nagy hátizsákot „csak” szálláshelytől-szálláshelyig kell vinni. De így is limitált. Például, ha alig tudod megemelni a táskádat, azzal nem lesz kellemes buszra felszállni. Vagy onnan leszállni. De még sétálni sem. Láttátok a Vadon című filmet Reese Withersoopn-nal? Az egyik kedvenc részem, mikor nem bír felállni a táskájával. Most nevetek, de lehet ez a sors vár rám is. És ha igen, akkor én is kívánok magamnak egy olyan segítőt, mint aki neki volt, hogy kidobálja azt, amit én már nem tudok. Pedig higgyétek el, hogy a kezdeti ötleteimet igencsak megnyirbáltam és lecsökkentettem a táskába pakolandó dolgaim.

Hogy hogyan? Jöjjön most ez! Összegyűjtöttem nektek néhány hasznos tippet, hogy hogyan kerüljétek Ti is el az utazótáskátok túlpakolását.

  1. Írd össze mi az, amit mindenképp vinned kell!

És itt nem a kedvenc kispárnádra gondolok! Hanem olyan dolgokra, amik a mindennapjaidhoz kellenek egy idegen helyen. Nekem például ilyen a víztisztító. Nagyon érzékeny a gyomrom és sajnos a vízre is az. Olyan helyeken is rosszul tudok lenni a csapvíztől, ahol másoknak semmi baja. Például Ausztriában, ahol aztán nem lehetne panasz a víz minőségére. Így nekem elengedhetetlen egy víztisztító. Mivel én a hátamon fogom cipelni, ezért fontos a méret és a súly. De ha gurítod, akkor is érdemes utazó változatot venni belőle. Az én választottam a Katadyan Mini, melyet a Tengerszem túraboltban tudtok beszerezni. Látod, alig nagyobb, mint egy telefon! dsc02356.JPG

Így nem kell majd folyton palackozott vizet vennem, hanem magamnak szűrhetem.

Neked van-e ilyen speciális igényed, mert ez az első, amit be kell raknod.

  1. Most gondold át a többi fontos dolgodat és kezd őket kipakolni!

Az én listámat itt tölthetitek le, hogy támpontot adjon. A legkisebb dolgokat is végiggondoltam az elmúlt hetekben. Nem azért mert annyira ráértem, hanem mert nem tudtam aludni.

  1. Most állj meg és ne csináld azt, amit én szoktam. Ne akarj újabb és újabb biztos nagyon hasznos dolgokat beszerezni.

Ha már utaztál, akkor tudod miket vittél és azt is mi volt az amire mégis szükséged lett volna. Maximum ilyeneket szerezhetsz be!

  1. Pakolj ki mindent, amit vinni akarsz, dobáld be őket egy zsákba és mérd le.

Nekem már van utazós kézi mérlegem, ehhez a tevékenységhez. Ha nincs kézi mérleged, megteszi a nagy is. Állj rá, ne szörnyülködj el a saját súlyod láttán, csak jegyezd meg, vedd fel a táskád és állj rá megint. A különbség ki is adja a táska súlyát.

Ez az első mérlegelés jól szokott sikerülni. A jót itt úgy értem, hogy ijesztő! Túl sok lesz. 

  1. És itt jön a következő dolog! Az én poggyászom nehezebb volt, mint amit kitűztem célnak. Érzelmi alapon nem tudtam dönteni, mert szerintem minden kell. Ok-okozat alapon sem, mert találtam rá okot, hogy miért is kell nekem az a plusz felső, plusz ruha. Így maradt a matematikai.

Elkezdtem számolni és Excel táblát gyártani. A számok nem hazudnak, nem befolyásolnak. Feketén-fehéren megmutatják, mekkora súlyt kell majd cipelned! Itt is jó azzal kezdeni, hogy mi az, amit vinni kell. Így lesz egy nem csökkenthető súlyod. Olyan dolgokra gondolok, mint a hálózsák. Ha hidegebb éjszakákra is fel kell készülnöd, mint most nekem, akkor ott nincs kérdés a hálózsákot illetően. Még akkor sem, ha szálláshelyeken szállsz meg. Mert sok helyen bizony nem az a hőérzet és a fűtési kultúra, mint nálunk. Így nálam a hálózsák marad. A másik ilyen az elektromos kütyük. Mivel útközben dolgozni is fogok, így a notebooknak jönnie kell velem. Ami nagy baj, mert 1,5 kg. És hozzá jön még a kártya független telefon, a különböző töltők, a fényképezőgép stb…2,5 kg a vége. És ez így megy tovább. Edénykészlet, mivel továbbra se tudok búzát és tejterméket enni, sokszor kell majd főznöm magamnak. Mire a lista végére érsz és a kipakolt dolgaidból kiválogattad és félreraktad a must have dolgokat, nem is lesz kedved tovább pakolni.

dsc02359.JPG

  1. Az egyik legnehezebb a pipere. Súlyra is és döntésileg is.

Lányok, én ezzel szenvedek a legtöbbet. Pár dekánként rakosgatom már ki a dolgokat, de még mindig 1,6 kg. Azzal nyugtatom magam, hogy ezek fogyó eszközök. Amivel csökkenteni tudtam a súlyt, az a kis kiszerelés. Mondhatjuk, hogy majd kint veszek és akkor könnyebb a táskám. Csakhogy kint nagy kiszerelésű sampont fogsz venni. És akkor azt kell majd cipelned, ha nem akarsz minden helyen egy újat venni. Így én mini tárolókba raktam be minden szükségeset. Szerintem a férfiaknak ez a rész sokkal könnyebb! Amit én inkább cipelek itthonról, az a naptej, mert mindig mindenhol megégek még 50 faktoros napkrémmel is. És a fogkrém. Ezek nagy kiszerelésűek. Az összes többi kicsi. Szúnyogriasztót a helyit használom, bár sokszor az megegyezik a hazaival.

dsc02358.JPG

  1. Gyógyszerek: Minden régiónak megvan a maga sajátossága. Amit ajánlanak azt érdemes elvinni, mint most nekem a magaslati betegség elleni gyógyszert. A többit csak mértékkel rakjuk be. Szinte mindenhol lehet helyi gyógyszert venni, ami az ott elkapott betegségre jobb is. Amit ajánlanék, az a fájdalom csillapító, hasfogó, széntabletta, és ha van valami speciális gyógyszered, akkor azt. Egy tipp és ezzel többet nyom a táskám, a szúnyogok nem szeretik a B-vitamint. Ezért egy levéllel érdemes bedobni.
  2. Elérkeztünk a ruhákig. Ez a legnehezebb szakasz egy nő számára! Mennyit és milyet vigyünk. Nekem most az vált be, hogy az azonos funkciójú ruhákat raktam egymás mellé. És ha mondjuk 2 kabátot akartam volna vinni, akkor az egyik itthon marad. A pólókkal ugyan ez a helyzet. 4 db könnyen száradó toppot és 4 db pólót raktam be. Ez 8 napra elegendő, közben, utána mosni kell! Nadrágot funkció szerint néztem. Mindenre legyen egy, de lehetőleg ne csak arra lehessen használni. Például van egy farmer szoknyám, ami nem túl rövid nem túl hosszú. El tudok benne menni Salsázni. Ó azok a Latin Amerikai ritmusok!!!! Na és városnézésre is kitűnő. Ha felveszem hozzá a leggingst akkor nadrág helyett is jól jöhet hűvösebb időben. Úgy válogasd össze a ruháidat, hogy azokat jól tudd kombinálni. Van aki azt mondja, olyan ruhát vigyél magaddal, amit nem sajnálsz. Én azt vallom, hogy azt vidd, amiben jól fogod magad érezni. Hosszú utazás és sok használat alatt tönkremegy ugyan, de egy jól megválasztott ruhatár, nagyon sokban segíti az utadat! 2 darab amit soha nem hagyok itthon, legyen az hosszú vagy rövid út. Egy kendő, ami lehet kendő, sál, takaró, strandlepedő és még ruhának is magadra tudod kötni! És egy fehér ing, ami ugyan koszos lesz, de a nap ellen nekem bevált.
  3. Pakolj be a táskába.

Nézd meg a videót, hogy én hogyan pakolok. Sok helyet spórolhatsz ezekkel a kis trükkökkel! 

  1. Azt hinnéd, kész vagyunk.

Emeld meg azt a táskát, és ha nehéznek találod, nézd át a lista azon részét, amiből lehet húzni. Hidd el olyanokat is itthon fogsz hagyni a végén, amire az elején azt mondtad, hogy azt biztosan nem!!! J

+1.  Engedélyezz magadnak egy szerelmet. De csak egyet!!!!

Gondold végig te hány szerelmet raktál bele a táskádba? Ezen az úton az én romantikám a függőágy lesz. Mindig is szerettem volna úgy utazni, hogy van a hátizsákomban valami, amin aludni tudok. Lehetne ez egy derékalj is, de azon félnék a mindenféle mászó állatoktól. Sátor is lehetne, de így is nehéz a táska, az meg még nehezebbé tenné. A legkönnyebb változat is. A függőágy 0,6 kg. Ez lett a szerelem és az optimális választás.A Függőágy.hu boltban nagyon jó kis darabokat találhattok.

 16299535_1815433242002465_651029989387138342_n.jpg

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása