Travel In and Around

Iguazú vízesés: a színpad és a nézőtér

Iguazú vízesés: a színpad és a nézőtér

2017. április 03.  -   By: Travelaroundandin

Az Iguazu vízesés egyik fő látványossága Argentínának. Az Argentin, Brazil és Paraguay-i határon található. Ha meg akarod látogatni, akkor több lehetőség van rá. Sokan körúton vannak itt, ezért Buenos Airesből északnak véve az irányt Brazília felé ejtik útba, vagy Brazíliából dél felé haladva. Mivel nekem nem volt benne az utitervembe, hogy Brazíliába megyek, így a Buenos Airesből oda-vissza irány volt az egyetlen. Tettem egy kis kitérőt Uruguay felé. Na de nézzük a "szokásos" utat.

 image_65.jpeg

Ha erre jártok és meg akarjátok nézni, és időben képesek vagytok tervezni, amire én képtelen vagyok, akkor találhattok megfizethető árú repülőjegyet. Ha utolsó pillanatban döntötök el mindent, akkor marad a busz. 20-24 óra az út Buenos Airesből Puerto Iguazuba és 1200-1700 peso körüli az ár. Nem olcsó az biztos. Ez egy olyan látványosság, amihez elég mélyen a pénztárcádba kell nyúlni. Ha már a buszt választottad, akkor menj ki a Retiró pályaudvarra, és kérdezz körbe a busztársaságoknál. Több cég üzemeltet buszokat arrafelé, különböző árakon. És nagyon fontos, hogy kérdezd meg, hogy ha készpénzzel fizetsz, akkor mennyi az ár. Én így kaptam 33% kedvezményt, ami ilyen árak mellett nem kevés! A buszok olcsóbbik formája a semi cama, ami felig dönthető ülést jelent. Én ezekben is tudok aludni, de 24 óra utazás megterhelő. 

Ha egyszer odaértél, pihend ki magad és lehetőleg időben indulj el a Nemzeti parkba. Ugye nem is sejtitek, hogy velem mi történt. Addig bóklásztam a hostelek között, majd a kiválasztott hostelben, hogy nem volt elég időm. 

A vízesést megnézhetitek az Argentin és a Brazil oldalról is. Az Argentín oldal olyan, mintha egy színházban a színpadon állnál! Benne vagy a darabban és az körülötted játszódik. A Brazil oldal pedig a nézőtér. Először az Argentin oldalra mentem. Buszmegállóból indulnak a buszok. Kérdezd meg mikor jön vissza az utolsó!!!! Argentínában a nemzeti parkokban fizetni kell. Tapasztalatom szerint 500 ARS a belépő, de az inflációnak köszönhetően ez változik. 

A parkban kisvonat visz fel a Devil throuth nevezetű vízeséshez. A vonatozás is hosszú, aztán a pallón sétálás is. De ez is a színház része. Útközben felvezetésnek teknőcöket, halakat, madarakat láthatsz. Majd jön az igazi látvány. Elakad a szavad, legalábbis az enyém elakadt. Olvastam valahol, hogy a vízesés pozitív ionokat generál, ezért boldogságot érzel, ha elég közel kerülsz hozzá. Azt nem tudom, hogy az ion generálós része igaz-e, de a boldogságos része az mindenképp. Vizes leszel közben, de engem ez se nagyon érdekelt. A telefonom is használtam, aminek később meg is lett az eredménye. 1 napig teljes fehérségbe borult a képernyője. Utána gondolom kiszáradt és működött megint. 

Beszéljenek a képek helyettem:
image_66.jpeg

image_70.jpeg

image_67.jpeg

Két ösvény van még a parkban, amin végighaladva megnézhetitek a vízesések nagy részét. És erre kell az idő. Nekem 4,5 órám volt és csak az egyik ösvényen tudtam végigmenni. Azon is úgy, hogy az őr jött utánam és hajcsár módjára rámszólt, hogy haladjak, ha sokat fényképeztem! Ez azért nem zavart nagyon.  

Mivel engem elvarázsolt a vízesés, így másnap a Brazil oldalra mentem. Oda is indulnak buszok. És itt is meg kell kérdezni, hogy mikor jön vissza az utolsó. Én naivan azt hittem, hogy akkor mikor a park bezár, de nem. Így esett meg, hogy ott ragadtunk a nemzeti park előtt. Sikeresen fogtunk egy taxit, amivel elcsíptünk egy másik buszt vissza Argentinába. Csakhogy a busz kidobott minket a Brazil határon, hogy pecsételtessük le az útlevelet és majd a következő busz felvesz. Nem vett fel! Integetni kell nekik, hogy megálljanak, de eszébe se jutott a sofőrnek. Vártunk vagy tízen a megállóban. Röpke 2,5 óra várakozás után jött egy busz, ami a átvitt az Argentín határhoz és megvárta míg lepecsételik az útlevelünk. Hálás voltam, hogy nem egyedül mentem. 

Na de vissza a Brazil oldalhoz. Innen tényleg gyönyörűen látod a vízeséseket. Vannak hajó túrák, amik bevisznek a vízesés alá. Na nem a legnagyobbak egyikébe, de így is felejthetetlen élmény. 

Egy kis videóben meg is örökítettem nektek:

Ebben a parkban is könnyedén el lehet tölteni egy napot. A hajó és egyéb túrák mind plusz költségek, de a nem fizetős ösvényeken bóklászva is elmegy az idő. Ha újra látogatnám a parkokat, akkor az Argentín oldalon kezdenék megint, csak kora reggel. A Brazil oldallal hasonló a helyzet. Megéri akár előző este átmenni és ott aludni, hogy hamar bejuss a parkba. Puerto Iguazu meg megér még egy kis láblógatást, medencében csobbanást. Vagy elsétálhattok a hármas határhoz, ahol Paraguay, Brazilia és Argentína találkozik. 

image_71.jpeg

Utazással együtt ez egy 5 napos kis kitérő! 

Tippjeim:

1. Hagyj időt az Iguazura. Én szerencsés voltam, mert sütött a nap és rengeteg szivárványt láttam, de ha esik, nem igazi az élmény. Távozásom után 2 nappal bezárták a parkot 2 napra egy puma miatt. 

2. Picit tervezz! Megéri az ott töltött idő. Tucánok, majmok, mosómedvék szórakoztatnak közben.

3. Vigyél vízálló tokot a kamerádnak, telefonodnak és használd is!

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása