Travel In and Around

Repülőjegy kereséséi praktikák

Repülőjegy kereséséi praktikák

2017. október 16.  -   By: Travelaroundandin

aircraft.jpg

Pixabay/gustavmelin0

A múlt héten játszottam egyet a követőimmel a Facebook oldalamon a következő felhívással: 

"Játszunk

Rengeteg javaslatot kapunk, hogy hogyan is foglaljunk olcsóbban repülőjegyet. Próbáltam több alkalmazást, de problémás volt a keresés és magas árakat adott, amikor Kolumbiából Magyarországra néztem az egyirányú jegyeket. De végül találtam egy jó ajánlatot. 
Nekem 200 $-t sikerült nyernem azon, hogy a megfelelő kereső alkalmazást használtam. 
További 50 $-t hozott, hogy a jegyet közvetlenül a légitársaság oldalán foglaltam le. Rugalmasabban tudtam az ellátást és a poggyászt foglalni.

Írjátok meg kommentben jövő keddig: 
1. Hová és mikor szeretnétek utazni?
2. Mennyire vagytok rugalmasak a dátumot illetően?
3. Hány darab átszállást vállaltok be?

Egy szerencsés kommentelőmnek keresek jegyet. A többieknek pedig leírom a különböző kereső programok találatait és ezen a példán keresztül mutatom be, én hogyan szoktam keresni."

A kommentelőm Tromso-ba, Norvégiába szeretne utazni márciusig 3-7 napos kint tartózkodással. Nem egy szokványos helyszín, így nem egyszerű keresésről volt szó. 

  1. Első lépésben megnéztem, hogy van-e alternatív megközelítési mód: vonat, busz, hajó. Ezt a kérdést nem szoktam túlpörgetni. Google keresés mindig feldob 1-2 jó választ. Blogok és a Tripadvisor is egyértelműen azt írta, hogy nem érdemes Osloból vonattal vagy busszal menni, mert költséges, hosszú és az útviszonyok sem a legjobbak. Így maradt a repülés. 
  2. Hogyan lehet megközelíteni Tromsot repülővel? Osloból vagy Gdanskból is vannak közvetlen járatok. Gdansk esetében felmerülhet bennünk a Budapest-Gdansk út vonattal történő megtétele. 10 perc alatt rá is bukkantam, hogy közvetlenül nem tudunk eljutni, csak átszállással, ami 15-25 ezer Ft-ba kerülne. Ez azért fontos infó, mert a repülőjegynél figyelembe vehetjük. De már itt gondoltam, hogy nem fogja megérni vonatozni egy fél napot, mert nem olcsóbb. 
  3. Kereső programok alkalmazása: amiket meg szoktam próbálni az a Skyscanner, Google flights, ITA matrix, Kiwi
    1. Skyscanner nekem nem adja a legjobb találatokat mostanában. A mai napon kerestem vele Izraelbe is jegyeket, de pl a Ryanair járatait nem hozta fel. És persze itt elkezdtem gyanakodni, hogy akkor vajon hány légitársaság járatával csinálja még hasonlóan? Mivel a keresési feltételekben az időintervallum kb 4 hónapot ölelt fel, havonta megnéztem a legolcsóbb árakat. 80 ezer Ft oda-vissza jegyár alatt semmit sem találtam. Macerás volt keresni. 
    2. Google Flights: Itt sem lehet neki intervallumot megadni. Ezt egyébként is visszaellenőrzésre szoktam használni, ha már más módszerrel találok egy olcsó járatot és megvan a konkrét dátum. 
    3. ITA mátrix: Itt végre lehet lokációt megadni, közeli repülőtereket és 3 napos intervallumra keresni. Szóval ez se segített túl sokat. 
    4. A megoldást a KIWI telefonos applikációja adta meg. Itt ugyanis lehet több időpontra keresni, sőt van neki anytime-bármikor funkciója és azt is be tudod állítani, hogy hány napot akarsz kint tartózkodni.A szűrő feltételek között kiválaszthatod, hogy maximum meddig tarthat az út. Ha nagyon rugalmas vagy akkor napokig is utazol, ha közepesen, akkor 24 órát érdemes beállítani. Ezeket a beállításokat én 5 perc alatt nem találtam meg a netes alkalmazáson, szóval maradtam a telefonnál.
  4. Kiwi és a repülőjegy: 

A fent részletezett beállítások után meg is kapjuk a listát. Listázzuk a legolcsóbb opció szerint. Itt már kiválaszthatjuk, hogy melyik út a megfelelő ár-utazási idő-időpont szempontjából. 

image2_1.PNG

image4.PNG

A Kiwi is egy szolgáltatás, így ennek is van ára. A január 8-13i utat leellenőriztem a légitársaságok oldalán is. Az eltérés összesen 10 ezer Ft, ami ez esetben azért 15%.  Mindenki eldöntheti, hogy egy kattintással az összes repülőjegyet lefoglalja és a KIWI szolgáltatását veszi igénybe, ami pluszt is biztosít (egyes járatok esetében a gép késése miatti csatlakozás lekésésnél intézkedik), vagy egyesével a társaságok oldalán foglal.

A légitársaságok oldalát minden esetben érdemes megnézni! Budapest-Tromso esetében még aznap kiérhetünk Tromsoba, ha 22 Euróval többet fizetünk. Azt is megfontolhatjuk, hogy mondjuk Oslót megnézzük délután és este, ott alszunk és továbbindulunk másnap, vagy Osló nem ér ennyit nekünk és még aznap éjszaka átrepülünk Tromsoba. A két opció körülbelül ugyan annyiba kerül: OSLO szállás vs drágább még aznapi jegy. 

Visszafelé ismét van egy 8 órás várakozási idő. Itt vagy Stocholm városnézést iktatunk be, vagy egy jó könyvet viszünk magunkkal. Városnézés esetén mindenképp meg kell nézni, milyen messze van a repülőtér a belvárostól, hogy tudunk oda bejutni és persze hogy mindez mennyibe kerül. A fenti példánál azt is vegyük figyelembe, hogy lesz egy nem épp kellemes éjszakai átszállás 5 órás várakozási idővel Gdanskban. 

image8.PNG

image9.PNG

Plusz egy érv amellett, hogy a keresőprogramokat csak információ szerzésre használjuk. Kolumbiából augusztus végén repültem haza. 2 hétig keresgettem a kedvező jegyet, mire sikerült egy jót találnom, szintén a KIWI-vel. Ott is megnéztem a légitársaságok oldalát. Poggyásszal együtt végül 200 $-al olcsóbban tudtam lefoglalni a jegyeimet. A Norwegian airlinesnál kiválaszthatod a szolgáltatást. Én éjszaka repültem így nem kértem étkezést, ez további 50 $-t jelentett.

Ha további kérdésetek van keressetek bátran. Az ördög mindig a részletekben rejlik :)!

komment
süti beállítások módosítása