Travel In and Around

Galapagos pro és contra

Galapagos pro és contra

2017. október 22.  -   By: Travelaroundandin

Az elmúlt napokban többen kérdeztek a Galapagos szigeteről. Érdemes oda elmenni? Megéri? Mit látsz ott? Nem túl drága? 

Ezért úgy döntöttem, hogy leírom, amit tudok. Segítségül annak, aki Dél- Amerikai utazást, világ körüli utat vagy kizárólag Galapagos utat tervez.

image_96.jpeg Mindenkinek mások a körülmények, ezért érdemes pro és contra listát készíteni.

Én Peruban voltam, amikor elkezdtem játszani a gondolattal, hogy márpedig én el akarok menni a Galapagos szigetekre.

Érvek:

  1. Most vagyok itt. Ki tudja lesz-e lehetőségem visszajönni.
  2. Egy különleges hely még különlegesebb élővilággal.
  3. Már Argentínában is akartam fókákkal úszni. Ez volt a legerősebb érv hihihihih

 Ellenérvek:

  1. Drága.

Az egyetlen ellenérven kezdtem el dolgozni. Hogyan lehet a Galapagos szigeteket olcsóbban meglátogatni. Olcsón nem lehet! De van lehetőség rá, hogy ne 3000 $ legyen a kiadásod 1 hét alatt.

Tervezés első lépése: Tedd fel a következő kérdéseket!

Mennyi időm van a szigetekre? 

Én 7 napot voltam, ami alatt 3 nagy szigetet tudtam meglátogatni. Az utazással elmegy minimum két fél nap, így 4-5 napnál rövidebb időre nem érdemes szerintem menni.

Mennyire vagyok rugalmas időpont, komfort szempontjából?

Mennyi időd van arra, hogy kedvező ajánlatot találj repülőjegy, hajóút szempontjából? Főszezonon kívül is tudsz utazni? Szállodát vagy egyéb szálláshelyet nézz?

Mennyi a költségkeretem?

Leírom itt nektek azokat, amikre számíthattok:

  1. Fix költség: 120 $-os belépő a szigetre.
  2. A másik nagy költség a repülőjegy. Itt már lehet kedvezőbb lehetőségeket találni. Ecuadorból a kezdeti 450-500 $-os jegyárat kellő rugalmassággal le lehet redukálni 250 $-ra. Ennél olcsóbbat nekem nem sikerült találnom. Ha az egyik szigetre érkezel és a másikról repülsz vissza, akkor meg tudsz spórolni egy komp/gyorshajó árát (30 $). Érdemes közvetlenül a légitársaságok oldalát nézni: Tame, Latam, Lan. Indulási érkezési helyek: Guayaquil, Quito, Lima.
  3. Island hopping: szigetről szigetre látogatás vagy hatóút? Én az első lehetőséget választottam. De azért a hajós utak árát is megkérdeztem. Last minute 5 napos utak 750 $-tól kezdődnek. Természetesen különböző kategóriájú hajók vannak, ezek a közép kategóriásak. Alsó kategóriát nem találtam, de nem is ajánlatos velük menni. A 750 $-ban benne van a teljes ellátás, felszerelés és napi túrák. Ezzel szemben az szigetről szigetre utazásnál mindent magadnak kell megszervezned. Ez engem azért nem ijesztett meg.
  4. Szállás: egyszerű szállások 15-17 $. Privát szoba, mert hostel nem nagyon van. Érdemes olyat keresni, ahol tudod használni a konyhát. Ha ketten utaztok jobban kijöttök, mert két főre 25 $-ért lehet szobát találni.
  5. Étkezés: Santa Cruzon és Isabellán szinte minden étteremnek van napi menüje. Ez 5-15 $ között mozog. Egy languszta 10-15 $, ha a food streeten eszed. Ha a sétányon, akkor 30 $. Reggeli: 3 $ kávéval, szintén a food streeten. Vagy még olcsóbb, ha a szupermarketben bevásárolsz és magadnak készíted. Kávé: nekem ez elengedhetetlen: 2,5 $. Jobb, ha viszel instant kávét! San Cristobálon minden drágább volt. Nem volt napi menü és szupermarket se igazán. 10-15 $ között voltak a főételek.
  6. Napi túrák:
    • Egész napos snorkelling 100-130 $. Általában 3 helyen áll meg a hajó, ahol kb 30 percet snorkeleztünk.
    • Búvárkodás: 140 $ körül kalkulálhatsz.
    • Egyéb túrák: vulkántúra 100-120 $, fél napos hiking 45 $.
  7. Felszerelés:
    • Kajak bérlés 1,5 órára 10 $.
    • Bicikli egész napra 10 $.
    • Neoprém, ami kell, mert nagyon hideg a víz 15-20 $.
    • Snorkeling felszerelés, ha egyedül mennél 10 $.
    • Waterproof akció kamera (nem minden esetben gopro) napi 15-20 $.
    • Alkohol árat nem tudok nektek írni, mert azt nem fogyasztottam. Annyira fáradt voltam minden este, hogy 9-kor már aludtam. Vannak bárok, diszkók, ahol lehet mulatni a helyiekkel. :).

Érdemes csomagban venni a túrákat, mert úgy adnak kedvezményt. Én például az akció kamerát és a szabad programos napjaimra a snorkeling felszerelést kaptam ingyen. 5 napra az már minimum 100 $.

És ezek után mi az amit kapsz?! Felejthetetlen élővilágot. Turistás, de nem túl zsúfolt strandokat. Fókákkal, teknősökkel úszás. Egy másik bejegyzésben összeírom nektek, hogy mik azok a programok, amik ingyenesek és így is szuper kikapcsolódás és élmény!

image_107.jpegimage_106.jpeg

Pár kép kedvcsinálónak:

Snorkel túra Pinzón: 

image_100.jpeg

image_97.jpeg

image_98.jpeg
image_99.jpegIsabela sziget, Los Tuneles túra:

Snorkelezés közben további teknősöket, cápákat, rájákat és csikóhalat láthattam. A láva kis barlangokat alkotva szilárdultak meg, ahová beúszni is nagyon érdekes. 

image_103.jpegimage_104.jpegimage_101.jpegimage_102.jpegimage_105.jpeg

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása