Travel In and Around

Következő úticél: Panama-Costa Rica

Következő úticél: Panama-Costa Rica

2016. április 01.  -   By: Travelaroundandin

 

Májusban útra kelek. Egy három hetes körutat tervezek Panama és Costa Rica felfedezésével. 

Hogy jött ez az újabb kaland? És miért éppen oda? 

Minden évben felmerül a kérdés, persze ha én nem teszem fel magamnak, akkor a barátaim megteszik, hogy most merre mész. Ahogy közeledett a tavasz elkezdett foglalkoztatni a téma. A munkám tavasszal teszi lehetővé, hogy 3-4 hétre elutazzak. Hátizsákkal utazom és előre csak a repülőjegyet foglalom le, de szeretek kutatni a neten, hogy mit érdemes megnézni. Na de vissza az eredeti témához. Szóval miért éppen Panama? Peru a nagy álmom. Évek óta oda akarok menni, de nem érzem, hogy felkészült lennék rá. Tudom, hogy oda egyszer elmegyek, de most is azt éreztem, hogy arra az útra még nem vagyok kész. Így maradt a kutatás. Ha oda nem, hát akkor hová. És valahonnan az emlékeim közül felbukkant egy kép: Puerto Rico egy jó hely, jókat lehet ott túrázni és  a legutolsó leírás, amit olvastam róla tetszett. Meg is volt a válasz. Legalábbis azt hittem!!!

Mert mikor valaki feltette a kérdést, én rávágtam, hogy Costa Ricába. És az 5-ik ilyen "tévedésnél" úgy döntöttem, hogy akkor valóban Costa Ricába megyek. Elkezdtem jegy után kutatni. Közép Amerikába ki lehet fogni akciós jegyeket Londonból, Brüsszelből és legolcsóbban Madridból. Legalábbis én ezt tapasztaltam. De még így is drága volt a jegy. Nem foglaltam, hanem vártam még. A szabadságom engedélyezésére és egy akcióra. Amit a Repjegyportálnak köszönhetően találtam meg: akciós Turkish airlines jegy Panamába. Az útiköltségem így 50%-kal csökkent. 

További teendők: 

Útikalauz:

Régimódi vagyok és szeretem, ha van nálam egy útikönyv. Utaztam már nélküle, de ez valahogy biztonságot ad. Mivel a repülőjegyem Panamába szól, de a fő úticélom továbbra is Costa Rica, így két könyv kellene. És minderre volt 3 hetem. 3 hét alatt nem érkeznek meg a Lonely Planet útikönyvek. Kompromisszumos megoldás lett a vége. Találtam egy régebbi kiadású Costa Rica könyvet Magyarországon és a Panamai részt megnézem előre neten. Egyrészt, mert nem találtam könyvet, másrészt mert nehéz lenne. 12 kiló a hátizsák, amivel még komfortos vagyok. :)

És itt egy kezdeményezés: Én szívesen kölcsön adom az útikönyveimet. Az útikönyvek szekcióban találod a listát, ami itthon van a polcon. Ha te is segítenél ezzel az utazóknak, akkor írj nekem és felteszem a listára.

Tervezés: 

Két kedvenc mondatom ehhez a témához: A terv az, hogy nincs terv. A tervek azért vannak hogy eltérjünk tőle. Viccet félretéve egy 3 hetes úthoz mégis kell némi tervezés. Elég nagy a terület ahhoz, hogy kis kutatást végezzek, mit akarok megnézni és fájó szívvel miről fogok lemondani. Szeretem ezt a szakaszát az utazásnak. Erről fogok a következő postban bővebben írni. 

travel-in-and-around-utazas-plan.jpg 

Ajánlott oldalak, ha repülőjegyet keresel: FB: Repjegyportál; Mindenkiutazhat; Kereső siteok: Skyscanner; google flights

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása