Travel In and Around

Ahol 100 évig is élnek az emberek

Ahol 100 évig is élnek az emberek

2016. augusztus 11.  -   By: Travelaroundandin

Már két hónapja itthon vagyok és így írom meg a beszámolókat. Hogy hogy jutottam Costa Ricába arról itt olvashatsz. 

Hátra van még ezzel együtt 4 "helyszín", de most arról a helyről írok, ami a legjobban hiányzik a hétköznapokban. 

A hostels.com-ot nézegetve egyik nap egy jóga hostelt találtam. És annyira megtetszett, hogy ez lett a második must to visit hely. A dzsungel közepéből egy röpke másfél napos utazással jutottam el Santa Teresára. És itt is ragadtam 3 éjszakára a Casa Zen Guesthouseban. Ez egy jóga hostel, kerttel, 2-3-4-6 ágyas szobákkal. Na de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy itt azt éreztem, hogy ismét csatlakozom az univerzumhoz. Én hiszem, hogy van egy energia mező, melyet minden ember érzékelhet. Amikor erre rá vagyunk hangolódva, vagy csatlakozva vagyunk hozzá akkor sokkal békésebb minden. Kisimulnak az idegszálaink és valahogy jobban szeretjük a világot. 

Hát én így voltam itt az első perctől kezdve. Hogy mit lehet itt csinálni? Például nagy eséllyel - sokkal nagyobbal, mint bárhol a földön - sokáig élni. A lakosság 5%-a 100 év feletti ezen a félszigeten. De mégsem erről fogok most beszámolni. Mert nem a helyiekkel töltöttem az időm nagy részét, hanem az óceánnal. Órákat sétáltam a parton és néztem a szörfösöket. Majd megirigyelve őket bemerészkedtem a hullámok közé, persze nem deszkával. Este jöhetett a 7 órakor kezdődő jóga, majd valami vacsora levadászása és egy sör elfogyasztása után irány az ágy. Ráhangolódtam a természetre. A nappal keltem és azzal is szerettem volna feküdni. Egy baj volt, délután hatkor már le is ment :). 

image_27.jpeg

Megéreztem, hogy megint tudom mi kell a testemnek, mi kell a lelkemnek és hogyan a legkönnyebb létezni. Na ez az, ami a rohanó hétköznapokban, a város közepén szinte lehetetlen. Vettem fel videókat, hogy este mikor a napi zanzától nem tudok aludni, legyen mit hallgatni. Hátha  a hang visszarepít oda, ahol a víz kimossa belőled a gondokat. Azt már régebben észrevettem, hogy egy hét kell arra, hogy elfelejtsem az otthoni dolgokat és lenyugodjak, a második héten már nagyon jól érzem magam és a harmadik hét a rekreáció. Itt a 9. napnál járok. Már nagyon jól érzem magam, de a bugi még nincs benne a lábamba. 

Megérkezésemkor a buszon beütöttem a fejem. A homlokom szépen fel is repedt. Lehet ezzel nyitottam meg magam az energiákra, mint az ősi társadalmakban a koponyalékelés? Persze csak viccelek. 

Ha bulizni akarsz, ne utószezonba látogasd meg ezt a helyet! Ha jól fejlett infrastruktúrára vágysz, akkor se ajánlom. Ha viszont a mókust akarod nézni a kerti mangófán, a rákokat kergetni az úton és mindenféle jógás, szörfös, hippi jellegű emberrel múlatni az időt, itt a helyed utószezonban! Szigorúan csak akkor :D.

image_25.jpeg

Életem első és második szörfóráját itt vettem. Eddig azt hittem én ilyet nem tudok csinálni. Nem voltam egy ügyes gyerek, így sok mindent meg se próbáltam egy idő után. De van az a kor, amikor ezek már nem érdekelnek. Nézed a szörfösöket, visszasétálsz a hostelbe és rendelsz egy szörfoktatót. Most is kiderült, hogy nem vagyok egy őstehetség. Először a földön gyakoroltunk. Azt hogy hogy kell felállni. Lábadnak, válladnak, kezednek hogy kell állnia, milyen ütemben teszed mindezt. Lassú is vagyok. Már a homokban kiderült. Majd bementünk a vízben szigorúan mellkasig, és ahogy sejtettem előre, semmire se emlékeztem a gyakorlottakból. Azért a második órán sikerült felállnom a deszkán, azt is elértem, hogy az oktatóm nem nevetett azon, hogy milyen merev vagyok és még meg is tetszett. Mármint a szörf és nem az oktató :D. Azt hiszem egészen jól meg lehetne ezt a sportot is tanulni, ha ott élnék. A szörf sztorinak van folytatása, egy másik helyszínen. Ha érdekel, mindenképp kövesd a következő bejegyzéseket is.  

image_26.jpeg

És még pár dolog, amit kipróbálhatsz: pl a SUP/Stand up padeling - hullámokkal az is trükkös:

image_28.jpeg

A természet a kicsikre is gondolt és kreált nekik medencéket, ahol a hullámoktól védve élvezhetik az óceánt.

image_29.jpeg

Tippjeim a Nicoya félszigethez:

  1. Ne sajnáld a pénzed a transzferekre. Nem egyszerű ide eljutni és innen tovább menni tömegközlekedéssel, ha nem San José a cél. 
  2. Szörf: bérelj deszkát, ha kell oktatót is. Felejthetetlen!
  3. Ha jó kávét akarsz inni, jót enni és részese lenni az argentín vendéglátásnak akkor ne hagyd ki a Bali Beach Deli • Sandwiches & Coffee-t. 

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása