Travel In and Around

Egy nap Alicantéban

Egy nap Alicantéban

2016. november 06.  -   By: Travelaroundandin

Alicante kedvelt desztinációnak számít, a Spanyolországba utazók körében. Budapestről fapados járattal megközelíthető, akció esetén nagyon kedvező áron. Én is ezért választottam kiinduló bázisul a Dél-Spanyolországi mini körutamhoz. Nem néztem meg előre mit is lehet itt csinálni. És jól tettem. Hagytam, hogy sodorjon az áramlat és egy éjszaka helyett kettőt eltöltve itt, igazán tartalmas két napot tudhatok magam mögött. 
image_49.jpeg

Ha valamilyen fiesta idején érkezel a városba, semmiképp ne hagyd ki az éjszakai életet. Halloween előestéjén a teljes hostel személyzet beöltözött. Még a kutya is.

A városban sem volt ez másképp. Ez meg is alapozta a hangulatot. Alapvetően 3 helyszín van, ahol táncos mulatságban lehet részünk: Carpe Diem, Havanna és a tengerparton van még egy bár. Ezt az utolsót én már kihagytam, mert hajnal 4-kor kezdődik ott az igazi buli, amikor is én hazafelé vettem inkább az irányt. image_50.jpeg

Másnap újult erővel vetettem bele magam a napba. 11-kor csatlakoztam az ingyenes sétás városnézéshez, úgynevezett Walking tourhoz. Szeretem ezeket a túrákat. Helyiek kalauzolnak végig a városon és mondják el annak történetét, életét. A végén annyit fizetsz, amennyit gondolsz, 5-10 € között szoktak adni a turisták. Alicantéban csak ajánlani tudom. 2 órát sétáltunk, megmutatta a múzeumokat is, amiket ha akarsz, később meglátogathatsz önállóan. 

Alicante történetében állandóak voltak a háborúk. A várost folyton lerombolták majd újjá építették. Ézért nem is maradt túl sok öreg épület. Jártak itt a görögök, rómaiak, mórok. Akiktől újra és újra visszahódították a települést. Majd a nem túl békés Spanyol belháborúk során is itt húzódott a tengeri harcvonal, lévén kikötővárosról beszélünk. Az utolsó legsúlyosabb csapást a diktatúra mérte Alicantéra. Utolsó városként foglalta el Franco és a legsúlyosabb büntetést mérte a lakosokra. Az élet szinte megállt, az itt maradók csak vegetáltak egészen a '60-as évekig. A skandinav turisták ekkor fedezték fel a várost, és csodával határos módon a város vezetője meggyőzte Francot, hogy engedélyezze a túristáknak a bikinit és a toplesst. Ez volt az a pont, mikor Alicante újjáéledt és az addig pár ezer lakosú város rohamléptekkel növekedni kezdett. A skandinávok özönlöttek, a spanyolok meg a skandinávok miatt jöttek. Mennyi szerelmes hippy történetet rejthetnek a falak. 

Ebédre paellat gondoltam magamnak. A színház mellett található ez az étterem - 30 y tantos. Menü 10 €, amiben benne van a kenyér, paella, desszert, üdítő. Mivel se tejterméket, se búzát nem fogyaszthatok, maradt a paella. Csak ajánlani tudom! 

image_51.jpeg

Délutáni kikapcsolódásnak végig sétáltam a tengerparti sétányon, majd letelepedtem a strandon. 25 fok körül lehetett a hőmérséklet. Úsztam egy jót! Én se gondoltam indulás előtt, hogy még fürdeni is tudok!

Frissítőnek próbáljátok ki a horchatat. A sétány bejáratánál 2,5 €. Tigris mogyorót, vizet és cukrot tartalmaz. Délután egész véletlenül vettem egy Tigris gyümölcsöt is a zöldségesnél. Fogalmam nem volt, hogy mi az, csak azt tudtam, hogy gyümölcs. Nagyon finom!!! Zöld foltos, krumplinak néztem először. Azt végül nem sikerült kiderítenem hogy a két tigrisnek van e köze egymashoz. Ízre van :).

image_52.jpeg

Befejező sétának a várat választottam. A hegy melynek a tetején áll, emberi arcot formál. A legenda szerint egy mór uralkodó jelenik itt meg, aki bánatában meghalt a várban. Férjhez szerette volna adni a lányát és két kérő jelentkezett. Jó szokás szerint próbára tette őket. Az egyik kérő kereskedelmi feladatot kapott és elhajózott. A másiknak vizet kellett vezetnie a városba. Ez a második szerelembe esett a lánnyal és a küldetése helyett a szerelem töltötte ki a gondolatait és az idejét. És ahogy ez lenni szokott, a másik kérő hazatért. Mivel sikeresen teljesítette küldetését, így ő vehette feleségül a lányt. Az apát kötötte az adott szava. A másik kérő szerelmi bánatában levetette magát egy szikláról. A lány követte őt. Így esett, hogy végül a mór belehalt bánatába és azóta őt mintázza a hegy. Legalább is a legenda szerint. 

image_53.jpeg

A naplementét érdemes innen nézni!

image_54.jpeg

Tippjeim:

  1. Alicantéba érdemes megnézni a fapados járatokat. Szuper hely.
  2. Menj be egy zöldségesbe, a gyümölcsök isteniek itt.
  3. Tökéletes hely nyaralásra. A tengerpart gyerekeknek is jó és kiegészítő programként megnézhető a város, a vár.

 

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása