Travel In and Around

Puerto Madryn és a Valdez félsziget: guanakók, pingvinek, fókák

2017. május 22.  -   By: Travelaroundandin

A következő bejegyzésben Puerto Madrynba kalauzollak titeket. Amikor egy argentin körutat tervezel, sok útvonal kínálkozik. 4-6 hét alatt végig tudod látogatni a fő látványosságokat, de én így is rohanásnak éreztem. Buenos Aires után a szokásos backpacker útvonal Puerto Madrynba vagy Barilochéba vezet. Ha hegyeket akarsz és Patagóniát felfedezni, Bariloche egy jó választás. Onnan le tudsz menni délre a legendás 40-es úton, spanyolul csak Ruta Cuarenta, majd vissza északnak a chilei oldalon a másik legendás úton, a Catarata Australon.dsc03042.JPG

A másik lehetőség Puerto Madryn. Buenos Airesből busszal vagy repülővel tudsz menni. A busz 24 óra!!  Ha szerencsés és előretekintő vagy, akkor szezonban (júniustól decemberig) érkezel ide. A fő látványossága a helynek az ide érkező bálnák (Southern Right Wales). A leírások szerint hajóra sem kell szállnod, hogy halld vagy lásd őket. Hatalmas élmény lehet!!! Én a bálnák után érkeztem. A város strandja 2 km lehet. Első nap csak végigsétáltam rajta és élveztem a morajló óceánt, meg a sirályokat. A strand végén van egy múzeum, nekem ennyi élmény jutott a bálnákból, de a bakancslistámra felkerül, hogy egyszer élőben halljam őket.

Szezonon kívül is van azért mit megnézni. Puerto Madryntól 1,5-2 óra autóútra van a Valdez félsziget. A hostel majdhogynem üres volt, így jobbnak láttam befizetni egy egy napos túrára. Ha találsz társakat és tudtok együtt kocsit bérelni, akkor sokat tudsz spórolni! És hidd el ez Argentínában fontos. Drága ország, még a németeknek is drága.
Na de visszakanyarodok a napi túrához. Egy argentin pár és egy olasz srác volt az utitárs. Az odaút gyorsan eltelt, matézgattunk a kocsiban. A matéról többet egy előző bejegyzésemben olvashatsz.
A félszigeten 3 kilátó van. Elvileg útközben nem állhatsz meg bárhol és nem barangolhatsz kedvedre, mert védett terület.
Az első állat, amit láttunk a guanakó. Szabadon vannak a félszigeten. Ez volt az első alkalom, hogy láttam őket és megszerettem őket. Ki tud ellenállni ilyen arcoknak. A tevefélék családjába tartoznak és úgy bőgnek, mint a tehenek. Na jó, nem pont úgy, de hasonlóan. A Valdez félsziget védett, így itt nem vadásszák ezeket az állatokat. Egyéb területeken a húsukért és a bőrükért sokáig vadászták őket. Chilében a mai napig engedélyezik az állatállomány egy részének levadászását. guanako1.JPG

Az egyik kilátóponton oroszlán fókák tanyáznak. Ez a félsziget észak keleti csücske. Márciusban az oroszlán fókákon kívül orcákat láthatsz. Vártunk egy órát a kardszárnyúak érkezésére, de aznap nem mutatták meg magukat.  Az oroszlánfókák messze vannak, ezért jó ha van nálad egy megfelelő zoommal rendelkező kamera.image_80.jpeg
A Valdez félszigeten pingvin kolónia is található. Szintén egy kilátó pontról figyelheted meg őket. Ha szerencsés vagy, akkor tucatjával költenek ott. Nekünk összesen 4-et sikerült felfedezni a bokrok között. Ha lenyűgöznek ezek az állatok, akkor másnap meglátogathatod Tumbot, ahol az egyik legnagyobb pingvin kolónia él.pingvin.JPG
Harmadik megállónk helyszínén elefánt fókák voltak. Ha lehet még messzebb, mint az oroszlán fókák.image_81.jpeg
Tettünk még egy kitérőt és kisérletet, hogy orcát lássunk. Az egyik öbölbe, ahol az elefántfókák pihennek, előszeretettel úsznak be és vadásznak. Látgatásunk előtt egy héttel 3 orca is felúszott az nyilt vízből. De aznap itt se volt szerencsénk.

Engem ismét lenyűgözött a természet. A végére pár fotó Pyramides mellől. A Valdez félszigeten lévő kis település, ahol érdemes eltölteni egy éjszakát és hallgatni a bálnákat.Feltéve ha jól időzítettél.
Puerto Madrynban kaptam az első kioktatásom a : no hablo espanol mondatom miatt. Egy szupermarketben történt, ahol persze spanyolul az eladó elmagyarázta, hogy ők sem beszélnek spanyolul, mert az ő nyelvük kastellan. Majd angolul folytatva rosszallóan megállapította, hogy ha ide utazok, akkor legalább a nyelvet ismerném. Mosolyogtam rá egyet, és inkább elhagytam a boltot, minthogy újabb vitába keveredjek vele. Ezt leszámítva nagyon segítőkészek az emberek. Ha tudsz pár spanyol szót, annak nagyon örülnek! Nem tudom hogyan, de egyre többet értek a beszélgetésekből. :) Pedig se a duolingot, se a babbelt nem csinálom elég szorgalmasan.

Tippjeim:
1. Szezonon kívül is érdemes ide ellátogatni.
2. Ha időd engedi, tölts egy éjszakát Pyramidesben. Ez egy kis település a Valdez félszigeten!
3. Keress társakat és bérelj autót!