Travel In and Around

Már csak 3,5 nap maradt

Már csak 3,5 nap maradt

2016. május 02.  -   By: Travelaroundandin

Az elmúlt napok tervezéssel teltek. Mindent át kellett gondolnom és szép kis lista gyűlt össze az elintézendő dolgokkal. De jelentem a vége felé járok. Mondjuk bajban lennék, ha nem, mert csütörtök este indul az újabb kaland. 

És egy kis ízelítő, hogy hogyan is áll össze nálam egy ilyen út. Arról már írtam, hogy hogyan sikerül kiválasztanom a desztinációt. Vagy a desztináció hogyan választott engem. :) Hát az egész útiterv is hasonló módon alakul. Napi színten jöttek szembe az újabb és újabb kapcsolódási pontok. Például a kedvenc kávém, ami Costa Ricaból származik. Előtte Guatemalait ittam, de fél éve átváltottam. A GEO havi számára a szüleim hívták fel a figyelmemet.

Utaztam már úgy, hogy szinte semmit nem készültem és úgy is hogy minden napot megterveztem. Valahol nekem a kettő között van a kényelmes és biztonságos elindulás. 

Összegyűjtök sok-sok információt, majd hagyom, hogy elkezdjen tervet ölteni bennem. Írnám hogy testet, de azt mégsem kellene neki, mert nem férne el a hátizsákomban.

image.jpeg

Mi az amit minden alkalommal átgondolok:

1. Felszerelés:

Ebbe bele tartozik minden, ami belefér 11 kilóba. Kitapasztaltam, ennyit bírok el kényelmesen, ennyitől nem vagyok morcos és 4 hét közép-amerikai túrára már elég volt. Viszont minden út kicsit más. Most például az esős évszak elején utazok. Ami azt jelenti, hogy át kellett gondolnom az esőálló dolgaim. Új szerzemények: vízhatlan tok a fényképezőgépnek, hátizsáknak és nekem is, már ami a ruházkodást illeti. Nem lesz elég a 3 rövidnadrág, 5 póló, bikini, kendő kombináció. Többféle ruha kell. Viszont a kilók száma nem nőhet. Itt lesz még egy kis pakolni valóm szerda éjszaka. Ha érdekel mi lett a vége, majd szeretnéd tudni, hogy valóban jól pakoltam-e, írj kommentbe és az út végén teljes kis listát készítek. Gyógyszerek és pipere holmik foglalják még a helyet. Amiből az elsőre remélem nem lesz szükség.

2. Kapcsolódó feladatok

Minden ide tartozik, ami nem szigorúan tárgy. Pl biztosítás, ami még nincs. De ne aggódjatok lesz. Dzsungel túrát is tervezek, kell a biztosítás. Pénzváltás. Mindig van nálam készpénz. Elrejtve, több helyre eltéve, tőbb táskában és pénztárcában. Ez is hátravan még. Nincs teljesen kész az útiterv, melyről lejjebb olvashatsz, így nem tudom mennyi készpénzre lesz szükségem. Bejelentés a kártyatársaságnál, hogy Panama-Costa Ricaba utazom, ne tiltsák le a kártyám, ha pénzt szeretnék felvenni. Mindenféle applikáció, amire eddig nem is gondoltam hogy hasznos. Mivel elkezdtem a blogot írni, át kellett gondolnom például, hogy hogyan fogom laptop nélkűl a fényképezőgépről a képeket postolni (az ipaden nincs SD kártya olvasó, de találtam hozzá).

3. Útiterv:

Közgazdász vagyok és ilyenkor se tudok teljesen kibújni a bőrömből. Szupi kis Excel táblát gyártok. Mindenféle információt rendszerezve benne. Elkezdtem olvasni a blogokat és mikor már az őrület határára jutottam, gyorsan csináltam egy elsó verziójú tervet. Most a 6. verziónál tartok és van egy pont, a 9. nap után, ahol sehogy se tudok tovább haladni. Ismerem jól ezt az állapotot. A mexikói utam tervezésénél volt így. Utólag kiderült miért. Mert nem is gondoltam, nem is olvastam arról a helyről ahol végül kikötöttem. :) Így alakítja az élet az utazást is. 

Szóval most van 2 útvonalam, és azt hiszem egyik se teljesíthető. 9 helyszínt sűrítettem bele ebbe a 3 hétbe, ami sok lesz. Főként hogy a tömegközlekedés nem a legegyszerűbb a leírások alapján. De a két útvonalon majdnem végignéztem a szállásokat, a látnivalókat és az oda és onnan tovább jutási opciókat. Minden szigorúan külön oszlopban. :))) 4 napnyi szállást foglaltam le, az első napot Panama városában és 3 napot egy lombház közösségben. Panama városban több napot terveztem, mint eredetileg akartam. Jó érzéssel töltöttek el az ottani programok. Így viszont nem maradt idő Bocas del torora. Erről a helyről sok jó és sok rossz véleményt is olvastam. Kíváncsi vagyok, hogy a végén sikerül-e ide eljutnom. A másik hely amiről csak jókat olvastam Tortuguero. Itt nekem nincs jó megérzésem. Nehezen adja meg magát nekem ez a hely és nem is biztos hogy akarom, de az biztos hogy nagyon különleges. Ilyenkor tudom magam ismét őrületbe kergetni. Mert ha valami nagyon nem megy, jelen esetben elfogadható árú transzfert se találtam, azt kell tovább erőltetni? Ez a széllel szemben pisilés esete vagy a csodák a komfort zónán kívül kezdődnek mondásé?

4. Ami kimaradt és nem is lesz rá idő:

Pár nap önkénteskedés beillesztése. Erről is sokat olvastam és egyszer biztosan kipróbálom. Sajnos ezek a 3 hetes utak kevésnek tűnnek ehhez.

Spanyol tanulás. Jogosan kérdezik meg ilyenkor tőlem, hogy de nem kellene spanyolt tanulnod, ha már ilyen helyre mész. A válaszom pedig az hogy kellene. De továbbra is csak pár szót tudok. Itt a lista, a spanyol fonetikusan :) (kommentbe jöhet,hogy 3 nap és egy 16 órás út alatt mit tanuljak még meg.) 

  • tej - lecse (alergias vagyok rá, így a no lecse lesz a nyerő)
  • csirke - pojo
  • sör - szerveza
  • név - nombre
  • nem beszélek spanyolul - no ablas espanyol
  • köszönöm - graciac
  • nem tesz semmit -de nada
  • 30 - treinta
  • kicsi - picolo
  • csípős - picante
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása