Travel In and Around

Erdei játszótér

Erdei játszótér

2016. szeptember 11.  -   By: Travelaroundandin

A helyszín Costa Rica. Ha eddig nem olvastad a blogom, kukkants rá a korábbi bejegyzéseimre, ahonnan megtudod hogyan kerültem pont ide és miket néztem meg eddig. 

Most egy adrenalinban gazdag élményt osztok meg veletek és azt, hogy hogyan találhattok rá ilyen programokra. 

Ha szeretsz utazni és azt esetleg nem szervezett út keretében teszed, akkor érdemes utazók blogjait követni. A 3 hetes Közép-Amerikai utamat én így raktam össze. De nem terveztem meg mindent előre. Mert szeretem a váratlan helyzeteket, a véletlen egybeeséseket és az isteni útjelzőket. Így esett meg, hogy Monteverdébe érkezésem előtt egy nagyon hasznos információt kaptam. Követem facebookon a magyar utazós bloggereket és pont akkor postoltak ki egy zipline túrát. Gondolhatjátok, hogy kommenteltem azonnal és akkor jött még egy jó tanács. Mindenképp keressem meg Monteverde közelében a fikusz fát, ami egy természetes játszótér és ingyenes is. Több se kellett, bejelentkezéskor azonnal megkérdeztem a recepcióst, hogy merre találom ezt a csodát.  

Délután révén nem volt értelme elindulni a köderdőbe, vagy bármelyik közelben lévő nemzeti parkba. Maradt a felfedezés öröme és a gyerekek újraéledt kalandvágya bennem.

Itt meg is osztom veletek a térképet, ami alapján bárki megtalálja. Lefotóztam nektek az ösvényt is, amit én követtem a műútról. És egyszer csak hangokat hallottam. Ha nincs ott ez a pár isten bizony nem találom meg a fát. A lenti montázs bal oldalán található "bejáratot" kell keresni.

image_30.jpeg

A pár épp "végzett" a fikusz fa meghódításával. Javasolták, hogy hagyjam lent a hátizsákom, mert felfelé egyre szűkebb lesz a járat. És igazuk volt. Elkezdtem mászni a fa belsejében és éreztem, hogy az adrenalin szintem emelkedik. Nem féltem, mert a fa olyan szűk volt, hogy ha kitámasztottam a hátam és a lábam, akkor kényelmesen tudtam benne pihenni. Olyan 20 métert mászhattam, amikor kibukkantam a fa oldalán. Csak úgy kidugod a fejed és a felső tested és körülnézel. Óriási élmény, még így is hogy tériszonyos vagyok. Innen nem tudtam tovább mászni, mert a járat egyre szűkebb lett. Kipróbáltam, hogy befér-e a vállam a következő szakasz nyílásába, de nem. Klausztrofóbiás érzés lett volna onnan tovább mászni összehúzott vállakkal. Ezt még én sem vállalom, főleg hogy ekkor már egyes egyedül voltam az erdőben. 

image_32.jpeg

De hogyan is alakulnak ki ezek a fák?! A Ficus aurea Floridában, Mexikóban, a karib térségben és Közép-Amerikában egyaránt honos. A magját gazdafákra szórja, ahol elkezd fejlődni. Körbe növi a gazda fát és elkezdi a gyökereit a föld felé ereszteni. Mikor eléri a földet, gyökeret ver és megerősödik. Elszívja a tápanyagot a gazda fától és az szép lassan elhal, meghagyva a fikusz belsejében eredeti helyét. Így alakul ki ez a nem mindennapi természetes mászóka. 

Nade mi történt ezután? Másnap kiderült, hogy én nem is  A FIKUSZ FÁT találtam meg. Csak egy fikusz fát. Mert A FIKUSZ FA nagyobb, és ki lehet mászni a lombja közé. És A FIKUSZ FA ugyanazon a környéken van. Mivel más is fel akarta ezt fedezni a hostelből és akadt is egy vezetőnk, így ismét elindultam megtalálni az IGAZIT. Az útvonal ugyanaz, csak nem azon az ösvényen kell letérni, amit én lefotóztam nektek. És nem azt a fát keresni, hanem ezt itt:

image_33.jpeg

Ugye mondanom sem kell, hogy megérte. Mert egyik fikusz fa sem ugyanolyan mint a másik. Ez itt nagyobb, magasabb, szélesebb. Nézzétek! És igen, ki lehetett mászni a lombja közé.

image_34.jpeg

Tippjeim különleges élmények szerzéséhez: 

  1. Nézz szét a neten. Az utazó bloggerek nagyon jó tippekkel tudnak szolgálni. Mint most én nektek! Ezen kívül van még egy függő híd is itt fikusz fákból. Én azt sajnos már nem találtam meg, de te még felfedezheted. Kutass mielőtt elindulsz. 
  2. Nem csak az lehet életre szóló élmény, amit megszerveznek neked, ami sokba kerül. Használd ki amit nyújt egy hely, akár ingyen. 
  3. Ha elsőre nem az IGAZIT találod meg és erre rájössz, akkor indulj neki megint. Megéri!!!
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása